Olen viime aikoina Zosien kanssa työstänyt taas kontakteja oikein urakalla - pitkän tauon jälkeen.  Toki niitä on huolella treenattu koko ajan ja puomi ja A on kerta toisensa jälkeen otettu uudelleen, ja nyt alkaakin näyttää jo tosi hyvältä     Tämän hetkinen työstön aihe onkin pääasiassa koiran pysyminen alastulokontaktilla vaikka minä jatkan matkaa tai se että koira menee alastuloon minun edelläni, minä tulen perästä "kun kerkiän".  Sekin on mennyt loistavasti ja olen saanut pomppia kentällä missä tahansa, ja Zosie napottaa kiltisti kontaktilla 2on 2off -asennossa. 

Mutta mutta...  Se vauhti...  Kun tehdään rataa kisanomaisesti, niin sieltä se koira lipsahtaa kontaktilta joko pysähtymättä tai sitten pysähtyy, muttei odota lupaa lähteä liikkeelle   Kun koira on viime viikot toiminut muuten niin loistavasti, niin kisakuume on noussut huimiin lukemiin, mutta tänään treeneissä tuli kylmä hiki niskaan.  Uskaltaakohan sitä sittenkään laittaa ilmoa sisään kun nuo kontaktit kisatilanteessa vuotavat noin pahasti...

No, viimeksi on kisattu marraskuussa joten onhan se jo korkea aika startata.  Ja voihan noita kontakteja kisarasoilla vähän varmistella